fredag 23 oktober 2015

Älgar och gaseller!

Det var ett par veckor sedan sist, orsaken är inte idétorka utan snarare tvärtom, det har varit en intensiv start på hösten minst sagt!

Jägare som jag är så tillbringade jag förra veckan i älgskogen och letade efter Hälgar. Tyvärr lämnade jakten mycket mer att önska och vi lyckades inte se en enda klöv på tre dagar (måste vara något slags rekord). Lyckligtvis fällde vi till slut en kviga som vi nu styckat och stoppat in i frysboxen, sakta men säkert börjar arrendet att betala tillbaka sig och antalet gratis helgmåltider börjar arta sig :)

Ett annat vilt som däremot sprungit in i hägnet är en liten gasell från DI. Blev för ett par veckor sedan uppringd från Dagens Industri som ville meddela att mitt företag blivit utsett till ett sk Gasellföretag. Först trodde jag att det var en försäljare som ville sälja diplom eller annonser eller annat villkorat för att det ska synas att man blivit utsedd men det fanns faktiskt inga krav på motprestationer. Gasellgalan hölls i Jönköping men jag valde att spendera kvällen hemma med familjen istället då det varit mycket resande på kort tid för mig på sistone.

Utnämningen påverkar inte mitt företag nämnvärt däremot kan jag se fördelen rent personligt att kunna skriva in i CV:t att man lyckats bygga ett företag med Gasell-stämpel. I framtida investeringssynpunkter tror (hoppas) jag att det kan väga tungt när jag vill gå in i andra företag.

Vi har även haft ett kurstillfälle i vår ledarskapsutbildning som går i Linköping. Ett underbart tillfälle att träffa andra människor och tanka energi och inspiration. Ledarskap är något som jag brinner mycket för och verkligen vill utveckla. Jag tror att skillnaden mellan ett framgångsrikt företag och ett mindre framgångsrikt företag stavas bra ledarskap.

Har fått förmånen att ingå i ett mentorsprogram som ALMI anordnar. Jag har fått en mentor tilldelad mig som har gjort en mycket spännande resa och som jag tror att jag kan få mycket bra utbyte av!

Slutligen kan jag släppa en liten teaser: Jag och aktielärkan har spelat in ett första testavsnitt av en kommande podd! Den kommer ta upp spekulationsaktier, placeringar, entreprenörskap och veckans kanoner och kalkoner rent allmänt. Håll öron och ögon öppna till våren då vi planerar att lansera den!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar