måndag 24 augusti 2015

Köpläge!

För några år sedan satt jag som desperat småsparare och mådde katastrofalt dåligt över liknande kaosartade förhållanden som råder på börsen idag. Med min långsiktiga strategi så kan jag inte annat än njuta av att det nu börjar öppna upp sig till några hyggliga köplägen!

Jag har utökat mitt bestånd i Fingerprint vid 212:- samt Ortoma för 13,95:-. Om jag hade varit mer likvid så hade jag även passat på att köpa en post i Botnia Exploration också, detta bolag har ett börsvärde på ca 60 milj i skrivande stund men själva guldbeståndet där de ska gräva är värt närmre 300 milj. Så fort de första intäkterna börjar rulla in så kommer kursen öka, detta är dock ingen långköraraktie, så fort brytningen kommit igång och kassaflödet börjar peka uppåt så ser jag säljläget.

Har du likvider, in och handla för en liten del, imorgon misstänker jag en mindre rekyl men jag tror att börsen är sur ett bra tag in i september också.

Sitter på 200g investeringsguld som jag varit sugen på att sälja länge, nu hoppas jag på stigande guldpris till följd av kaoset sedan snabbt sälja av och peta in på börssshen.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar