onsdag 19 augusti 2015

Varför denna blogg?

Spontanitet präglar en stor del av mitt affärsliv. Jag har en nästan sjuklig fallenhet för att sätta igång projekt av olika dess slag och ser ofta en affärsidé och chans att tjäna pengar varje dag. När jag fyllde 18 fick jag en bok av min mamma som hette "idéboken". Tanken med boken var att så fort man fick underlag till en bra (eller mindre bra) idé så skulle man skriva upp den för att inte glömma bort den.

Det tog några år och sen var boken fylld med diverse olika mer eller mindre galna ideér som än idag kittlar mina sinnen när jag läser dem.

Bloggandet är i skrivande stund en slags terapeutisk kanal för mig att kunna få utlopp för en del idéer och planer och samtidigt som en motivator för att kunna pusha mig själv att nå mina ekonomiska mål. Huruvida bloggandet kommer leva vidare är naturligtvis upp till mig själv i slutändan. Förhoppningsvis kan jag attrahera och roa många läsare som är nyfikna, intresserade och drivna av att tjäna pengar.

Som läsare tror jag att man kommer uppfatta min blogg som rätt spontan och lättläst. Jag är långt ifrån ett fullblodsproffs inom någon ekonomiskt ämne, har "bara" en gymnasial utbildning och är inte superaktiv inom något särskilt område. Du som förväntar dig knivskarpa aktieanalyser eller utvärdering av Rumäniens BNP har helt enkelt kommit fel. Jag är en medelbegåvad "Svensson" som läser tidningen och tittar på nyheterna och som kan lite mer än medel om att tjäna pengar och driva företag.

Jante lägger vi åt sidan, jag kommer vara öppen med min ekonomi och prestigelöst säga vad jag tycker och anser och tar mer än gärna emot kommentarer och tips. Jag tror att du som läsare kommer känna en hög grad av igenkännighet och förhoppningsvis kan det både nyttjas till lärande men även locka fram ett och annat skratt.

I nästkommande inlägg kommer jag försöka stapla ner mina ekonomiska mål och drömmar och hur min ekonomi ser ut idag.

Mycket nöje!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar