onsdag 26 augusti 2015

Uppstartsmöte

Idag har jag haft ett mycket intressant möte med tre goda vänner och diskuterat en affärsidé som dykt upp gemensamt efter att en kund till en oss bad om hjälp. Eftersom jag är lite paranoid av mig och rädd att bli bestulen på idén så kommer jag vänta lite med att avslöja den tills bolaget är igång på allvar.

Mitt huvudsakliga incitament i att starta nya bolag idag är att jag ser en möjlighet till en snabb utveckling och att företaget relativt snabbt är oberoende av min insats. Det är också av vikt att företagets marknad inte är begränsad till mer än möjligtvis Sverige så att man kan vinna marknadsandelar på bred front.

Jag är i grund och botten en relativt "konservativ" företagsstartare. Jag går väldigt sällan in med 100% av min tillgängliga tid och satsar mycket pengar. Tvärtom bygger jag oftast bolaget från grunden genom att successivt jobba mer och mer och sakta men säkert bygga upp ett kapital som i början inte är mer än ett minimikrav på ett AB dvs 50k.

Kommer bli riktigt spännande och jäkligt kul att få börja jobba mer med B2B än vad jag gjort tidigare och jag längtar ut till första säljbesöket!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar